باشگاه کاراته امیر سر لشکر شهید علی احمدلو استان قم Karate clubs in the Major Jeneral martyr Ali Ahmadloo Qom Province
ارسال توسط محمد احمدلو
ارسال توسط محمد احمدلو

محقق : مسعود احمدلو

ويتامينها را جدي بگيريد!

مقدمه
اگر گمان مي کنيد که رسيدن به حجم و قدرت عضلاني و مهمتر از آن رسيدن به سکوهاي قهرماني و افتخار، تنها در بلند کردن وزنه هاي سنگين و تنها در ساعتهاي طولاني تمرين سخت و فشرده خلاصه مي شود، در فکر خود تجديد نظر کنيد. 


ادامه مطلب...
ارسال توسط محمد احمدلو
ارسال توسط محمد احمدلو

محقق : مسعود احمدلو

نقش آهن در تغذيه ورزشي

انسان متمدن امروز از آهن براي مقاصد گوناگوني که دارد، بهره هاي فراواني مي برد. سازندگان وسايل و ابزار بدنسازي، از اين فلز براي ساختن وزنه، دستگاه، ميله هالتر و غيره استفاده مي کنند. بدن آدمي نبز در اين ميان بي کار ننشسته و از اين فلز براي رساندن اکسيژن به بافتهاي عضلاني و ديگر سلولها، نهايت استفاده و بهره برداري را مي کند.


ادامه مطلب...
ارسال توسط محمد احمدلو

محقق : مسعود احمدلو

آنتي اکسيدان ها، مواد معدني و کارايي تمرين

در مورد آنتي اکسيدان ها زياد شنيده ايد ولي به ساده ترين بيان مي توان آنتي اکسيدان ها را مواد و ترکيباتي دانست که در برابر تخريب سلولي که در بدن ما رخ مي دهد قد علم کرده و از اين پديده شوم به نحو مطلوبي جلوگيري مي کنند.


ادامه مطلب...
ارسال توسط محمد احمدلو

محقق : مسعود احمدلو

ميزان سطح ويتامين D ديده شده دز زنان ژيمناست، پايين است

يك محقق استراليايي مي گويد: ژيمناستها و ديگر ورزشكاران سالني احتمالاً سطح پايينري از كلسيم و ويتامين D دارند كه اين عامل منجر به بروز صدمات استخواني در آن ها مي گردد.
دكتر گرگ لول مي گويد: رسيدن به بهترين وضعيت سلامت استخوانها يك هدف بسيار مهم براي بسياري از بزرگسالان است. اما در ميان ورزشكاراني كه دچار سدمات استخواني ناشي از فشار بيش از حد شده اند و همچنين ورزشكاراني كه ورزشهاي سالني انجام مي دهند و كمتر در معرض تابش آفتاب قرار دارند، پزشكان بايد وضعيت ويتامين D و ميزان جذب كلسيم را بيشتر مورد توجه قرار دهند.
دكتر لول در موسسه ورزشي بروس در سيدني، پس از ميان اين اظهارات، وضعيت ويتامين D و ميزان جذب كلسيم از مواد لبني را در 18 ژيمناست زن حرفه اي در سنين 10 تا 17 سال مورد بررسي قرار داد.
در طول سال گذشته، 13 دختر دچار صدمه ناشي از فشار بيش از حد بر روي استخوان شده اند. در 12 نفر آنها اين عامل به موقع تشخيص داده شد، اما در يكي از اين دختر ها شكستگي اتفاق افتاد.
آزمايشات خوني فقط در مورد سه تن از اين دختران، كمبود سطح ويتامين D را نشان داد كه در آنها اين ميزان در حداقل سطح مورد نياز ويتامين D براي سلامت استخوان ها بود. 9 نفر از اين دختران دچار كمبود ناچيز ويتامين D بودند و در 6 نفر ديگر از آنها كمبود فاحش ويتامين D مشاهده شد.
دكتر لول مي گويد: پايين بودن سطح ويتامين D مي توانئ در نتيجه فقر منابع ويتامين D در غذاهاي استراليايي باشد و همچنين علت ديگر اين است كه انجام ورزشهاي درون سالنف فرصت كمتري را براي استفاده از نور خورشيد در اختيار ورزشكاران قرار مي دهد.
او همچنين در اين 13 دختر، ميزان جذب كلسيم از منابع لبني را زير سطح مناسب براي بدن يافت كه عامل اين كمبود كلسيم، عدم استفاده اين دختران از منابع لبني به دليل پيشگيري از چاقي بود.
در طول مدت 10 ماه از انجام اين بررسي ها دكتر لول پيشنهاد كرد كه : به نظر مي رسد افزايش ميزان سطح ويتامين D و جذب كلسيم از منابع لبني مي تواند به طور قابل توجهي ميزان صدمات وارد بر استخوان را در اين گروه كاهش دهد.




ارسال توسط محمد احمدلو

محقق : مسعود احمدلو

میوه های افزایش دهنده ی هوش و حافظه

به منظور تقویت حافظه و ارتقاء هوش باید نکاتی را رعایت کنیم که در جنبه‌های مختلف می‌تواند منجر به تقویت حافظه و هوش شود. نوع تغذیه از جمله نکات مهمی است که باید به آن توجه نمود.

در زیر به نکاتی اشاره می‌کنیم که توجه به آن‌ها نقش به سزایی در تقویت حافظه دارد.

میوه‌هایی که هوش و حافظه ی مغز را افزایش می‌‌دهند، شامل موارد زیر است:




ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 29 بهمن 1390برچسب:,
ارسال توسط محمد احمدلو

 

محقق : مسعود احمدلو

مقدمه

كمبود آهن و كم خوني ناشي از آن از مشكلات عمده تغذيه اي و بهداشتي در كشور است.گروههاي كه بيشتر در معرض كم خوني فقر آهن قرار دارند شيرخواران،كودكان زير 6 سال،نوجوانان بخصوص دختران نوجوان و زنان در سنين باروري بخصوص زنان باردار مي باشند.پسران نوجوان و مردان بالغ هم ممكن است دچار كم خوني فقر آهن بشوند اما اين خطر در آنها كمتر است.

كمبود آهن و كم خوني فقر آهن چيست؟

 




ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 29 بهمن 1390برچسب:,
ارسال توسط محمد احمدلو
آخرین مطالب

صفحه قبل 1 صفحه بعد

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 20
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 20
بازدید ماه : 286
بازدید کل : 640344
تعداد مطالب : 645
تعداد نظرات : 58
تعداد آنلاین : 1


استخاره با قرآن
استخاره با قرآن







اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

دريافت كد دعاي فرج

Google



در اين وبلاگ
در كل اينترنت
کد جستجوگر گوگل